05 September 2013

Tutorial - Cum se fac florile de primule din zahar

          In acest tutorial va arat cum fac eu florile de primule pe care le folosesc in buchete ca flori de zahar ca flori de umplutura. Sunt flori foarte frumoase, colorate sau simple si se pot asorta dupa preferinte.

In aceasta metoda de modelare a acestui tip de floare de zahar am folosit decupatoare simple de primule (fara ejector), in cazul in care nu gasiti acest tip de decupatoare va pot da un pont - ejectorul de la orice tip de decupator se poate scoate foarte usor prin tragerea in afara a pistonului si in acest fel decupatoarele se transforma in decupatoare simple.

Sper sa va placa si sa va fie util. Aceasta metoda este usoara si frumoasa.


Necesarul de materiale si instrumente:
-  pasta de flori
-  instrumente de modelaj (instrument cutter, instrument pentru volanase, instrument cu varf cui)
-  buretele subtire de modelaj
-  decupator simplu de primule
-  decupator cu ejector de stelute

-  patent cu cioc  ascutit
-  planseta de modelaj non-stick
-  alte materiale (sarme, lipici si pensula)



  • Pasul 1.Pregatirea sarmei de flori
Am taiat cateva bucati de sarma cu lungimea de 12 cm si cu grosimea de #26 (merge si de 9 cm lungime dar depinde de tipul de buchet in care urmeaza sa fie puse). Am indoit la un singur capat fiecare sarma astfel incat sa se formeze un mic carlig.





  • Pasul 2. Realizarea bulbului de pasta pentru decupare
    Am modelat o bila din pasta cu diametrul de aprox 2.5 cm si am modelat-o prin rotire intre degetele aratatoare pana ce a luat o forma de saculet (ca in imaginile de mai jos). Apoi am asezat-o pe plaseta de modelaj (dupa ce am dat cu putina grasime pe ea) si am apasat-o bine la partea de jos pana ce a luat o forma ca cea din imagine . 




    Cu instrumentul cu varf tip cui (sau cu orice instrument asemanator) pe care l-am folosit pe post de sucitor in miniatura, am intins bine partea de jos a bulbului pe toate partile prin rotire si apasare usoara pe instrumentul de modelaj (miscarea este indentica ca cea de la sucitorul clasic numai ca este nevoie de ceva mai multa atentie la gradul de apasare..).




  • Pasul 3. Decuparea bulbului de pasta si realizarea florii de primula
   Am pozitionat decupatorul (in acest tutorial am folosit decupatorul de 2cm) astfel incat tuguiul din pasta sa fie exact pe centrul decupatorului, apoi am decupat bulbul printr-o apasare ferma si rotire usoara, si apoi am dat la o parte excesul de pasta.



Am dat cu putin zahar pudra pe buretele de modelaj si apoi cu instrumentul cutter am luat cu grija bulbul de pasta si l-am mutat pe burete, l-am frecat putin pe burete ca sa se ia putin zahar pe fundul lui ca sa-l pot modela usor fara sa se lipeasca instrumentul de modelaj de petale.

    

Apoi am asezat buretele de modelaj pe marginea plansetei si am pus bulbul cu tuguiul in jos pe marginea buretelui de modelaj. Cu instrumentul pentru volanase pozitionat pe centrul fiecarei petale, printr-o apasare si o miscare usoara in lateral, am modelat fiecare set de petale (se observa ca la acest tip de floare petalele sunt grupate cate doua).

     

In acest stadiu floarea este aproape gata, mai trebuie pusa pe sarma daca dorim sa o punem in buchet sau sa o introducem in tort. 

Am introdus capatul indoit al sarmei in lipici si apoi am bagat capatul neindoit prin centrul florii si am tras sarma pana ce carligul sarmei s-a prins bine in floare. I-am indepartat excesul de pasta de la baza si apoi am asezat-o cu petalele in jos la uscat pentru cel putin 12h.

  

  







  • Pasul 4. Finalizarea florii de primula (optional)


  •        Acest ultim pas nu este absolut necesar dar eu o sa va arat cum se poate pune usor si repede un mic potir la baza florii.
    Am decupat niste stelute mici din pasta de flori verde inchis (cu decupatorul cu ejector de 9 mm), apoi am ales o steluta pe care am dat-o cu lipici, am introdus sarma florii prin mijlocul stelutei si am tras-o pana a ajuns la baza florii (se poate rasturna si vine singura). Apoi am lipit cu grija fiecare colt al stelutei pe floare si am obtinut un mic potir frumos repede si usor.

      

     

                  


                                 Si florile de primule au iesit foarte frumoase!

                                        

    0 comments :