04 October 2013

Tutorial - Cum se fac florile de zahar de sweat pea

          Dupa tutorialul cu flori de primule m-am gandit sa va arat cum se fac florile de sweat pea. Sunt niste flori deosebite si le gasim intr-o mare varietate de culori, iar modelarea se face relativ usor. Sper sa va placa acest tutorial.


Necesarul de instrumentar si materiale este:
  •  pasta de flori
  •  decupatoare de sweat pea si decupator mic de petala de trandafir
  •  instrumente de modelaj (instrument cutter, instrument pentru volanase, instrument cu bila    medie si mica)
  •  cutter cu lama fina (gen stilou)
  •  buretele subtire de modelaj si buretele de modelaj gros
  •  decupator cu ejector de stelute
  •  patent cu cioc ascutit
  •  planseta de modelaj non-stick
  •  alte materiale (sarme, lipici, zahar pudra si pensula)


Pasul 1. Pregatirea sarmei pentru flori

Se procedeaza exact la fel ca la Pasul 1 de la tutorialul cu flori de Primule.


Pasul 2. Realizarea mijlocului florii

Dupa ce am facut o biluta mica de pasta cam de 5-6 mm (cea din imaginea anterioara),  am inglobat capatul indoit al sarmei in biluta de pasta, apoi l-am apasat usor intre degete pana ce a luat o forma de petala putin mai groasa. In acest stadiu se lasa sa se zvante cel putin o ora.




Pasul 3. Decuparea petalelor si realizarea florii


      Pentru prima petala am folosit decupatorul de la petalele de trandafir cu dimensiunea de 1.6 cm, aceasta se modeleaza la fel ca la trandafir - se aseaza pe buretele subtire de modelaj (ca sa nu se lipeasca petala se poate pune foarte putin zahar pudra pe el) si cu instrumentul cu bila medie se subtiaza marginea petalei la partea de sus dupa care cu instrumentul cutter se taie putin din partea de jos, apoi se rastoarna pe buretele moale si se apasa in mijloc cu instrumentul cu bila medie.



Am asezat mijlocul din pasta pe centrul petalei data cu lipici in prealabil, apoi am acoperit mijlocul din pasta cu petala si am scos surplusul care s-a strans la partea de jos a petalei. Aceasta petala este destul de importanta deoarece ea va fi in centrul florii.




La petala cu acea decupatura din mijloc am scos cu stiloul cutter cu lama fina firul de pasta din mijloc si apoi am subtiat cu instrumentul cu bila medie marginea petalei (se subtiaza pe acelasi principiu ca la petalele de trandafir), iar pe zona cu acea crestatura am subtiat cu instrumentul cu bila mica.





Am rasturnat petala pe buretele de modelaj gros si am apasat ferm cu instrumentul cu bila mica pe zona de imbinare dintre cele doua jumatati ale petalei si am tras inspre exterior.

     In continuare am asezat mijlocul florii pe centrul petalei (ca in imaginea de mai jos) dupa ce am dat cu lipici pe zona respectiva, apoi am strans usor petala pe zona de lipire, dupa care am mai indreptat putin petalele ca sa fie suficient de deschise si frumoase.


Modelarea ultimei petale se face asemanator ca la cea anterioara cu mentiunea ca, dupa ce am rasturnat-o am folosit instrumentul cu bila medie pentru a face acea adancitura prin tragere si apasare concomitenta dinspre mijloc inspre exterior.




 In acest stadiu am lasat-o la uscat cel putin o zi ca sa pot sa-i adaug si potirul .

Pasul 4. Adaugarea potirului si finisarea florii

     La adaugarea potirului imaginile sunt suficient de relevante, as dori sa mentionez doar ca potirul se mai poate face si cu alte tipuri de decupatoare, eu am ales acest tip de stea pentru ca mi s-a parut cel mai potrivit.








Se mai pune la uscat cel putin o jumatate de zi, dupa care este se da la abur 10-20 de secunde si  iata floarea de sweat pea cat de frumoasa a iesit!

0 comments :