06 December 2011

Tort aniversar cu castel

          Tortul cu castel a fost cel mai frumos cadou de pana acum pentru Radu (sotul meu) stiind cat de mult ii plac castelele. Cine s-ar fi gandit ca un castel din zahar necesita atatea operatii si atatea elemente din zahar ( nu mai putin de 91 de elemente) pana sa se materializeze...dupa schita castelului pe hartie, apoi schita lui si a detaliilor in autocad, calcule geometrice sa. m. d. totusi lipsea ceva :-)... lipsea metoda de asamblare a elementelor astfel incat sa se pastreze simetria....si bineinteles a trebuit sa o luam inginereste adica am facut placa de baza, am trasat axele, am montat turnurile, apoi peretii, apoi placile peste pereti sa.m.d., si la sfarsit intr-adevar a iesit numai bun de o sedinta foto de vreo 63 de poze :-). Pentru culoarea lui am vizualizat pozele cu cele mai reprezentative castele medievale din Europa si singurul care ne-a atras atentia a fost Schloss Hohenschwangau din Germany.





       Tortul a fost Montignac faza II, greutate ~ 5 kg, diametru 32cm, blat Montignac cu mousse de migdale si mousse de fructe de padure. Ingredientele specifice Montignac folosite: faina integrala de grau, fructoza.. Elementele castelului au fost modelate manual din pasta de zahar iar imbinarile au fost acoperite cu royal icing.

9 comments :

Lavinia said...

Nici nu zici ca este un tort! Parca este dintr-o poveste! Superb! Felicitari!

Mary's cakes said...

Multumesc frumos pentru cuvintele tale frumoase.

giovanna said...

superb!

Marinela Muresan said...

E o nebunie castelul tau!
Am facut si eu un tort-castel si stiu cat de greu este de constrtuita...Sunt multe forme geometrice, unghiuri, paralelisme...:)
Felicitari!

Mary's Cakes said...

Multumesc frumos. Da.. tortul asta a fost un mic proiect la care am avut putin timp si credeam ca nu se mai termina....initial sotul meu vroia sa fac si un drum cu intrare si o masina cabrio si altele.... dar nu a fost timp

Torturiledanielei said...

maria , este extraordinar !!!!!! ma bucur ca am intrat aici , am s-o fac mai des , ca am ce vedea !

Mary's Cakes said...

Multumesc Daniela.

Unknown said...

Minunat castel!!!
Felicitari pentru toata munca depusa, ca este destula!!!

Mary's Cakes said...

Multumesc Marina. A fost primul meu castel si a fost munca a doi oameni...pentru ca timpul a fost scurt