31 January 2013

Tort carte


        Tortul carte l-am facut pentru prietena mea cea mai buna ca un cadou surpriza de ziua ei. Dupa cateva telefoane si sms-uri la cateva persoane importante ca sa vedem care sunt sansele de reusita ale planului nostru si pastrarea cu sfintenie a secretului nostru, a venit si ziua cea mare...Danutza a fost coplesita....nu se astepta.... a ramas fara cuvinte ...pana la urma s-a incins o pretrecere pe cinste cu foc de artificii, bere si friptura chiar daca era in mijloc de saptamana...Multumesc mult "complicilor" :-) pentru eforturile lor de a nu ne da de gol, multumesc si sotului meu pentru mesajul de pe carte care a fost conceptia lui si tuturor celor care au facut tot ce s-a putut ca sa fie o zi deosebita. Si mesajul meu pentru Danutza este:  Iti urez din nou La Multi Ani! Eu voi fi alaturi de tine, sper ca la anul sa-ti facem o surpriza si mai mare si mai frumoasa si sa te vad mereu fericita pentru ca meriti din plin!





Tortul a avut greutate 3.8kg, diamensiuni 29 x 20 cm, blat de vanilie cu mousse de visine si mousse de ciocolata cu lapte. Fata, ceasca, trandafirii si scrisul de pe placa au fost modelate manual din pasta de zahar. Continutul cestii a fost realizat din spuma de zahar iar scrisul de pe carte a fost facut cu carioca alimentara.


5 comments :

Anonymous said...

va multumesc din toata inima mea la toti patru pentru ca existati:) si pentru ca faceti parte din viata mea.
A fost cea mai frumoasa zi de nastere !!
va iubesc!!!

Dana

Mary's Cakes said...

Multumim frumos pentru mesaj Danutza, cred ca se simte ca e ceva reciproc...Ne bucuram ca am reusit sa facem dintr-o zi care nu anunta practic nimic special.. ceva frumos si de neuitat..

Torina said...

Te rog frumos poti sa-mi spui cum ai facut ceasca de cafea?

Mary's Cakes said...

Am folosit o ceasca reala pe care am dat-o cu zahar farin si amidon (daca este culoare puternica nu merge cu amidon) astfel incat sa nu se lipesca pasta de ea. Am folosit ceasca pe post de matrita, am mulat in interiorul ei o foaie de pasta de zahar (combinata cu gumpaste) putin mai groasa si i-am scos cutele usor usor. Apoi am taiat la nivel cu gura cestii si am lasat-o la uscat 48 h.
Daca raman cute mai multe se poate aoperi ulterior cu o alta foaie de pasta punand ceasca cu gura in jos. Atentie!! trebuie sa fie bine uscata ceasca ca s-o acoperi a doua oara cu pasta.
La gura se poate lipi un snur de pasta, iar manerul se face tot dintr-un snur de pasta. Se pune pe ceva moale la uscat ca sa nu se aplatizeze pe partea pe care sta.
La sfarsit se lipeste manerul de ceasca cu o bucatica mica de pasta sau cu royal icing.
Farfuria se face in mod similar, folosind o farfurie adevarata pe post de matrita.

Sper sa-ti fie de ajutor.

Torina said...

Esti grozava!!!Multumesc mult pt explicatiile super ajutatoare.!!TE pup!